خاطرات فنی من

یادداشتهایی در مورد تجربیات فنی من به عنوان یک مهندس نرم افزار برای مراجعه بعدی خودم و احتمالا دیگران.

سعی می کنم مطالب برای دیگران هم قابل استفاده باشند اما به دلیل کمی وقت نمی توانم زیاد نگران نگارش و چینش متن باشم

چطور در SQL Server یک Linked Server به سرور خودمان بسازیم

چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۰۳:۲۲ ب.ظ

من می خواستم یک محیط تستی برای پروژه ای درست کنم که بخشی از آن توابع SQL بود. در محیط واقعی ما سرورهای مختلفی داریم که این توابع باید از آنها اطلاعاتی را جمع آوری کنند. اما در محیط تستی من فقط یک سرور داشتم.

تصمیم گرفتم همه دیتابیسها را با نام واقعی در محیط تستی بالا بیاورم و Linked Server هایی با نام سرورهای محیط واقعی ایجاد کنم که همگی به خود همین سرور لینک هستند.

به این روش موقع جابجایی توابع SQL از محیط تستی به محیط واقعی تغییرات اندکی لازم خواهد بود.

اما برای ایجاد این Linked Server ها پیام خطاهای متفاوتی می گرفتم.

 

فرض کنیم که در محیط واقعی سروری به نام Server1 داریم که توابع ما باید به آنها وصل شوند.

 

اول لازم دارید که در محیط تستی یک dns record یا نام سرور مورد نظر داشته باشید. ساده ترین راه برای این کار در ویندوز ویرایش فایل host است:

"C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts"

 

یک خط شبیه به این اضافه کنید:

127.0.0.1    server1

 

حالا قاعدتا می توانید روی همین سیستم server1 را پینگ کنید

 

بعد در SQLSERVER با این تنظیمات Linked Server مورد نظر خودتان را بسازید

 

 

واضح است که در محیط تستی نگرانی امنیتی نداشتیم  و به همین دلیل از sa استفاد کردم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۷/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی