خاطرات فنی من

یادداشتهایی در مورد تجربیات فنی من به عنوان یک مهندس نرم افزار برای مراجعه بعدی خودم و احتمالا دیگران.

سعی می کنم مطالب برای دیگران هم قابل استفاده باشند اما به دلیل کمی وقت نمی توانم زیاد نگران نگارش و چینش متن باشم

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

می خواستم در SQLServer یک job بنویسم که از دیتابیس مستقیما روی یک پوشه روی شبکه backup بگیرد. و نمی دانستم باید به چه کاربرانی روی آن پوشه دسترسی بدهم تا این روند قابل اجرا باشد.

وقتی job را اجرا می کنید در history آن (که از طریق right-click -> View History قابل دسترسی است) می بینید که این job با چه کاربری اجرا شده است. اگر کاربر خاصی برای این job خاص مشخص نکرده باشید با همان کاربری اجرا می شود که کل SQL Server Agent اجرا می شود که این کاربر هم موقع نصب SQL Server تعیین شده است. دقت کنید که برای هر Step از یک job می توان تعیین کرد که با چه کاربری اجرا شود:

(step properties -> Advanced -> Run as user)

در مورد من کل agent با  کاربر Nt Authority\Network Service اجرا می شد. حالا سوال اینجاست که چطور به این کاربر باید روی پوشه مورد نظر دسترسی داد؟


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۱:۰۴
محسن

موقعی که 14.04 kubuntu را راه اندازی کردم با چنین پیغامی مواجه شدم:

Gave up waiting for root device

...

ALERT! /dev/disk/by-uuid/.... does not exist

Dropping top shell!

BusyBox ...


در خط فرمانی که بعد از این پیام ظاهر می شود دستور  exit باعث راه اندازی سیستم عامل بصورت عادی می شد اما بعد از restart باز هم همین خطا دیده می شود.

ظاهرا مشکل از اینجاست که سیستم عامل به اندازه کافی منتظر هارد دیسک نمی ماند و قبل از اینکه هارد دیسک قدیمی بیچاره من به خودش بجنبد سیستم عامل فکر می کند که کسی خانه نیست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۲۴
محسن
امروز بعد از مدتها خواستم سیستم عامل لپ تاپم را ارتقا دهم. اما گویا مشکلی در تصاویر پنجره ها و قسمتهای مختلف صفحه بود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۲۶
محسن

در صورتیکه در محل کار خود به عنوان مدیر شبکه فعالیت می کنید و از سرور شیرپوینت 2010 استفاده می کنید شما هم ممکن است به چنین مشکلی برخورد کنید. همانطور که می دانید شما می توانید کلیه فرآیند ها و عملیات های مدیریتی سایت های شیرپوینت را از طریق نرم افزاری به نام SharePoint Designer 2010 انجام دهید . بعد از مدت ها مجبور به استفاده از این نرم افزار می شوید اما در کمال تعجب زمانیکه آدرس سرور را به نرم افزار برای برقراری ارتباط می دهید با خطای The server could not complete your request مواجه می شوید که در تصویر زیر به وضع قابل مشاهده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۰:۰۳
فریبرز برزگر
extend کردن یک Web Application وقتی انجام میشود که میخواهیم یک سایت را در سطح اینترنت یا اینترانت منتشر کنیم .  مثلا به جای Http://sharepointServerName:Port از آدرس http://portal.xyz.net  استفاده کنیم .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۹:۰۰
فریبرز برزگر

موقعی که می خواهید یک سایت را ایجاد کنید این انتخاب را دارید که زبان پیش فرض آن را  انتخاب کنید. اما اگر بخواهید به توصیه های مایکروسافت پابند باشید دیگر هیچوقت امکان تغییر آن را نخواهید داشت، می توانید زبان جایگزین اضافه کنید اما زبان پیشفرض همان خواهد بود که هنگام ایجاد سایت انتخاب کردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۴۹
محسن

گاهی - به ندرت البته - کارها از چیزی که شما انتظار دارید ساده ترند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۰۸
محسن