خاطرات فنی من

یادداشتهایی در مورد تجربیات فنی من به عنوان یک مهندس نرم افزار برای مراجعه بعدی خودم و احتمالا دیگران.

سعی می کنم مطالب برای دیگران هم قابل استفاده باشند اما به دلیل کمی وقت نمی توانم زیاد نگران نگارش و چینش متن باشم

من دنبال نرم افزاری بودم که بتوان با آن 1-نرم افزارهای روی گوشی فرزندان را محدود کرد، طبیعتا این یعنی امکان نصب نرم افزار جدید را هم ببندیم و 2-ساعات کار با گوشی را محدود کنم

خیلی خلاصه عرض کنم:

ظاهرا یکی از مشهورترین نرم افزارهای این زمینه Qustodio است. اما نسخه رایگان این نرم افزار امکان محدودیت برنامه ها را ندارد

 

Microsoft Family Safety یکی دیگر از نرم افزارهایی است که در جستجوها اسمش را می بینید. اما این نرم افزار براحتی - تاکید می کنم براحتی - قابل دور زدن است. به دلایل مشخصی نمی توانم اینجا روشهای دور زدن را بگویم اما به هیچ وجه دلخوش به این نرم افزار نباشید.

 

راه اندازی Google family link که با parental control خود اندروید هم در ارتباط است مشکلات زیادی دارد. هم فرزند و هم والد باید حساب کاربری گوگل داشته باشند، این حسابها باید در یک کشور باشند، باید سن آنها درست تنظیم شده باشد (دقت کنید که اگر سن یکی از حسابهای کاربری را زیر 18 سال تنظیم کردید دیگر نمی توانید آن را تغییر بدهید و آن حساب کاربری نیاز به یک حساب کاربری نظارت کننده خواهد داشت) خیلی وقت گرفت و دست آخر هم من نتوانستم با آن کار کنم. به نظرم می رسید در بعضی قسمتها هم نرم افزار باگهایی داشت

 

دست آخر رفتم سراغ Kaspersky safe kids

نسبتا براحتی نصب شد، نسخه رایگان آن امکاناتی که من می خواستم را داشت و در حدی که من با آن ور رفتم امکان دور زدن هم نداشت.

در نسخه رایگان می توانید تعیین کنید که گوشی چند ساعت در هر کدام از روزهای هفته قابل دسترسی است (اگر بازه مجاز استفاده - مثلا از 6 تا 8 شب - را بخواهید تنظیم کنید نیاز به نسخه پولی دارید)

می توانید برنامه ها را به شکل دسته ای (مثلا همه برنامه های پیام رسان) محدود کنید یا تک تک آنها را کنترل کنید.

سایتهایی که کودک می تواند ببیند و چیزهایی که میتواند جستجو کند را هم می توان محدود کرد

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی