خاطرات فنی من

یادداشتهایی در مورد تجربیات فنی من به عنوان یک مهندس نرم افزار برای مراجعه بعدی خودم و احتمالا دیگران.

سعی می کنم مطالب برای دیگران هم قابل استفاده باشند اما به دلیل کمی وقت نمی توانم زیاد نگران نگارش و چینش متن باشم

چگونه ribbon را از بالای یک صفحه حذف کنیم

پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۵۶ ب.ظ

وجود riibbon خیلی وقتها کمک کننده است اما گاهی اوقات شما می خواهید کاربر به دکمه های آن دسترسی نداشته باشد یا به هر دلیل دیگری نمی توانید وجود ribbon را تحمل کنید.

برای حذف ribbon لابد راههای مختلفی وجود دارد. اما من آن را با CSS انجام دادم

بخشهای مختلف صفحه در Sharepoint شناسه های خاص خودشان را دارند. مثلا شناسه قسمت ریبون ribbonbox است. برای پیدا کردن شناسه (id) می توانید از افزونه Firebug در فایرفاکس استفاده کنید. یا روی همان قسمت right-click کنید و inpect element را انتخاب کنید.

داخل صفحه یک Script Editor Web Part یا SEWP اضافه کنید. در ترجمه های فارسی اسمش شده "ویرایشگر اسکریپت" و در میان webpartهای رسانه و محتوا قرار دارد.
کد CSS زیر را در SEWP قرار دهید:
<Srtyle> #ribbonbox{display:none;}</style>
خلاص.

اگر می خواهید قسمتهای دیگری را مخفی کنید (مثلا بخشی از ریبون) فقط باید id همان قسمت را جایگزین ribbonbox کنید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۶
محسن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی