خاطرات فنی من

یادداشتهایی در مورد تجربیات فنی من به عنوان یک مهندس نرم افزار برای مراجعه بعدی خودم و احتمالا دیگران.

سعی می کنم مطالب برای دیگران هم قابل استفاده باشند اما به دلیل کمی وقت نمی توانم زیاد نگران نگارش و چینش متن باشم

جستجو در لیستهای sharepoint با شناسه یا ID

چهارشنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۰۷ ق.ظ

از SharePoint 2013 بالای list-webpart ها یک کادر جستجو اضافه شده است با عنوان "Find an Item" یا "یافتن یک مورد". با استفاده از این قسمت می توانید در لیستها جستجو کنید و موردی را که می خواهید بیابید. اما اگر بخواهید یک مورد را بر اساس شناسه آن (ID) پیدا کنید این جستجو بطور ساده کار نخواهد کرد.

فرضا به دنبال موردی با شناسه 1234 هستید. اینکه 1234 را در کادر تایپ کنید جوابی به شما نخواهد داد. بلکه باید تایپ کنید: ListItemID:1234

اما من که نمی توانم از کاربرانم انتظار داشته باشم همیشه این را تایپ کنند

مساله اینجاست که بعضی ستونها در تنظیمات پیش فرض، قابل جستجو (searchable) هستند و بعضی نیستند. برای آنها که قابل جستجو نیستند باید نام ستون را هم مشخص کنید.

اما برای اینکه ستون شناسه هم قابل جستجو باشد یک managed property  به نام ListItemID را پیدا کنید و تیک "قابل جستجو" ی آن را بزنید.

managed propertyها در سه سطح دیده می شوند: site , site collection , farm.

برای مشاهده/ویرایش در سطح سایت یا site collection به تنظیمات سایت بروید. در قسمت جستجو، وارد schema یا «شما» شوید. دقت کنید که باید managed properties را ویرایش کنید و نه crawled properties.  آنجا ListItemId را جستجو کنید. به دلیلی که الان نمی دانم ممکن است این property ها در سطح سایت یا site collection قابل ویرایش نباشند.

برای ویرایش در سطح farm به central administration بروید.

General Application Settings -> Search -> Farm Search Administration -> Search Service Application -> Search Schema

حالا اینجا عبارت ListItemId را جستجو کنید. تیک searchable را بزنید.

بعد از آن باید در تنظیمات پیشرفته لیست مورد نظرتان دکمه reindex یا شاخص بندی مجدد را بزنید. احتمالا چند ساعت طول می کشد تا sharepoint این تغییرات را اعمال کند. اما بعد از آن جستجو با شناسه هم مثل ستونهای دیگر ممکن خواهد بود. 

طبیعتا تغییر searchable properties در سطح farm یعنی همه farm عوض می شوند. و در حالیکه شما نیازی به این سطح از تغییر ندارید باید هزینه آن برای تمام farm را بپردازید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۰۴
محسن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی