خاطرات فنی من

یادداشتهایی در مورد تجربیات فنی من به عنوان یک مهندس نرم افزار برای مراجعه بعدی خودم و احتمالا دیگران.

سعی می کنم مطالب برای دیگران هم قابل استفاده باشند اما به دلیل کمی وقت نمی توانم زیاد نگران نگارش و چینش متن باشم

نوشتن Query Report برای ServiceDesk Plus

سه شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۲۴ ق.ظ

ServiceDesk Plus یک نرم افزار Help Desk از شرکت ManageEngine  است.

اولا پیشنهاد می کنم قبل از اینکه سازمانتان را درگیر این نرم افزار کنید، حتما نرم افزار گاما را بررسی کنید. گاما یک نرم افزار ایرانی است که (تا امروز که من این را می نویسم) تیم توسعه و پشتیبانی خوبی دارد و مدام در حال رشد و بهبودی است. شاید بعدا مطلبی در مورد مقایسه این دو نرم افزار بنویسم.


به هر حال اگر این مطلب را می خوانید احتمالا شما هم درگیر ServiceDesk Plus (یا از این به بعد SDP) هستید و گزارشهایی نیاز داشته اید که در مجموعه گزارشهای از پیش تعریف شده وجود ندارد.


برای ایجاد گزارشهای جدید دو راه وجود دارد: New Custom Report و New Query Report. برای هر کدام از این موارد دو دکمه بالای صفحه گزارشها قرار داده شده است.

New Custom Report گزارشهایی است که از طریق رابط کاربری خود SDP ایجاد می شود، یک wizard است و چند Next و ...

اما به گزارشهایی برمی خورید که اصلا ستونهای مورد نیازتان در این رابط کاربری پیدا نمی شود، بناچار باید سراغ Query Report بروید.


اینجا یک ابزار نسبتا خوب به نام DB Visualizer برای شناخت دیتابیس SDP در دسترس شماست. یک دکمه کوچک بالای صفحه است که یک پنجره جدید برای شما باز می کند.


در این پنجره با کلیک روی هر فیلد جداول مربوط به آن باز می شود. (دقت کنید که محدودیتهایی دارید. احتمالا تا چند جدول بیشتر نمی توانید باز کنید. بعد از آن باید کل پنجره را ببندید و از نو باز کنید)

این پنجره نسبتا سر راست و مشخص است و می توانید خیلی از اطلاعاتی که می خواهید را از آن بدست بیاورید.

منتها همین قدر که این ابزار به شما کمک می کند، پنجره Query Editor ناکارامد و مشکل دار است. بهتر است از خود  SqlServer Management Studio برای نوشتن Queryها استفاده کنید.

حالا باید فیلدهایی که می خواهید را در جداول مختلف پیدا کنید و خورد خورد و جدول به جدول گزارشی که می خواهید را تکمیل کنید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی